Bideo honetan ikusten da nola ikasleek hobetu
ahal izateko hien irakasleek ez dizkietela zuzenean suspentsoak jarri behar,
honen ordez: “oraindik ez” bezalako esaldiak erabili behar dituzte. Honek esan
nahi du, umeek ikaskuntza prozesu bat bermatu behar dutela.
Arazo eta erronken aurrean Carol Dweck bi
pentsamendu mota antzeman zituen: pentsamendu finkoa eta garapenerako
pentsamendua. Pentsamendu finkoa zuten umeek porrota lortzen zuten, akatsetatik
ihes egiten zutelako. Berriz, garapenerako pentsamendua zuten ikasleek
hobekuntza lortzen zuten, erronken aurrean motibatzen baitziren bere burua
gainditzeko.
Hori dela eta, emakume honek garatu egin du
jolas bat non nahiz eta porrota izan hasieran, behin eta berriro saiatzea
saritzen den. Hau da, “oraindik ez”
emaitza bultzatu behar da, frogatu egin delako azkartasunean eta
emaitzetan oinarritzea porrotara daramala ikasleak.
NOLA LOTU DEZAKEGU HAU GORPUTZ HEZKUNTZAREKIN?
Ikasleei lehengo momentutik erakutsi behar
zaie ebaluatuko dena prozesua izango dela eta ez lortutako emaitzak.
Kalifikazioak zenbakietan oinarritu ordez, ikasleak haien prozesuaz kontzientzia
izateko irakasleak esaldi desberdinak erabiliko ditu, kalifikazioak ohar forman
jarriz. Adibidez, oraindik ez, jarraitu horrela, hurbil zabiltza, etab. Baita
ere kurtsoaren hasieran irakasleak adostuko ditu helburu batzuk ikasleekin, hauek
saioak hasi baino lehen idatzi behar dituzte haien helburuak, hauek prozesuaren
amaieran begiratuko dituzte ea proposatutako helburuak lortu dituzten jakiteko.
Modu honetan ikasleak haien ebaluazioaren erabateko protagonista izango dira.
Prozesua egin heinean akatsak egitea ohikoa
izango denez, akatsak erronka moduan azaldu behar dizkiegu ikasleei, hauen
neuronak lotura berriak sortzeko, pentsamendu finkoa garapenerako pentsamendua
bihurtuz. Hau da, hobetzeko aukera ematen diegu ikasleei.
Bukatzeko beharrezkoa da ikasleei autonomia
ematea, horretarako gehienezko emaitza lortzeko bide desberdinak eskainiko
dizkiegu( idazlanak, laburpenak, ikerketa lanak, azterketa …), ikasle bakoitzak
erosoen jotzen duen bidea hartzeko. Modu honetan haien motibazioa bermatuz,
beraien burua prozesua era egokian gainditzeko gai ikusten dutelako.
No hay comentarios:
Publicar un comentario